mencari kedamaian hati dan ketenangan jiwa...

Thursday, May 26, 2011

rindunya padaMu ilahi.....


Aku teringin benar untuk kesana lagi.2016...adakah aku mempunyai rezeki umur lagi?Mudaha-mudahan Allah menyampaikan hasratku ini.Lusa mak,abah dan adik balik,tak sabar-sabar nak jumpa.Aku bersyukur masih mempunyai keluarga yang lengkap,ada ibu dan bapa.
Semasa aku mengunjungi Makkah aku belum berkahwin lagi.Aku ikut rombongan atok sedara.Masa tu bayaran RM4400,singgah di Mesir dan Jordan.Dapatlah tengok Universiti Al-Azhar,merentasi Sg Nil,Masjid Ali yang penuh bersejarah,gua Al-Kahfi,Makam Nabi Syuib dan rumah rehat Raja Malik al-Fisal.Akulah yang termuda sekali dlm rombongan tu maka banyak tumpuan yg diberikan kepada aku terutama semasa check-in kat Jeddah,nyaris tak lepas...

Ya Allah..sempurnakan imanku dengan melengkapi Rukun IslamMu dan perkara2 yang tidak kusedari dosa dan pahalanya hanya Kau yang Maha Mengetahui,Astaghfirullah al Azim.

Saturday, May 21, 2011

bijak juga...


bukan nak puji anak sendiri,tapi nampak sedikit kecerdikannya ketika bermain susunan blog.Mulut jangan cakaplah,macam bertih jagung tak tahan nak dengar.Dua hari ni Syifa' minta nak talipon mummy,tapi apakandaya 'jauhnya',tunggulah mummy balik dik...

Banyak kertas pereksa nak ditanda tapi malas betul nak mulakan.Bila tengok jawapan anak murid kadang-kadang rasa tension!soalan senang pun tak boleh jawab.Tahun ni tak taulah berapa yang boleh dapat 'Mumtaz'.Sebahagian peel murid yang 'melemahkan' semangat guru.Berdoalah pada Allah semoga taklah teruk keputusan pereksa tahun nie.Aku kena tanda kertas juga...selamat tinggal blogger..

21 Mei,saja bawak anak-anak jalan kat Pusat Sains Negara.Nak tunjuk pada Syifa' mana lebih besar,gajah ke dinosour?tapi gajah juga yang dikatanya besar..walaupun dah nampak replika dinosour tu yang boleh bergerak-gerak,takut juga Syifa' tapi sebab nak main mainan yang banyak2 tu..buat 'dek' aje la...

Wednesday, May 11, 2011

bezanya.....



Masa kecilmu banyak rintangan yang aku lalui,mujurlah ada emak,dapatlah mengurangkan stress..maklumlah siayah sibuk bekerja,hujung minggu baru balik mana tau susahnya jaga lebih2 lagi waktu malam,tak tidur dibuatnya hingga subuh.Tapi inilah kurniaan Allah yang tak ternilai kerana disebaliknya 'macam-macam ada' bukan Astro aje ye...

Masa bayi tak terjangka perangainya akan jadi macam sekarang..macammanalah aku nak 'control' dia ye bila dah besar nanti.Kuat betul melaramnya.Lagi haru bila make-up mummynya yang selalu kena songlap,malu2..maknya memang dr dulu tak gemar sgt bermake-up ni..sikit2 bolehlah.

Monday, May 9, 2011

Adik..adik..

Syukur sebenarnya bila anak kita disayangi orang lain seperti anak sendiri.Bertepatan dengan hadis Rasulullah s.a.w :Tidak beriman seseorang itu sehingga ia mengasihi saudaranya yang lain..firman Allah yang menyatakan Allah kasih kepada hambaNya yang kasih kepada orang lain.Sentiasa mendoakan agar ia juga dikurniakan zuriat suatu hari nanti.Qadar Allah boleh berubah dengan DOA..berdoalah,jangan putus asa,sejarah pahit Nabi Zakaria tidak mendapat zuriat sehingga umur Baginda 80 tahun barulah beliau mendapat anak.

Syifa'..jadilah anak yang menyenangkan .....

semoga anak2ku soleh & solehah

video

Program Amal Islami

Bukan nak menang sangat bila bertanding ni,tapi bila dah diumumkan johan dan dapat keperingkat daerah pulak kena lebih baik la jawabnya.Kesian bila anak2 murid terpaksa ditinggalkan sekejap semata-mata kerana nama untuk sekolah.Kalam Jamaie..baru 2 tahun berjinak=jinak dengannya.Tahun lepas tempat ke-3,tahun ini tempat-1.Tau je la..bila aku yg mengajar tentu kecut perut budak2,salah sikit kena denda..sebutan arab nak kena tepat dgn gaya..gaya pulak nak kena serentak..tinggal beberapa minggu je,tolak cuti tak sampai sebulan nak bertanding lagi...kalau menang...kalau kalah...

Wednesday, May 4, 2011

Ya Allah,terimalah rintihan hatiku ini...



Aku hanya mengharapkam keampunan dariMu ya Allah,kerana Kau maha mengetahui atas segala sesuatu yang berlaku..

kembali berumahtangga di hospital..

Bulan 4,tanggal 15hb,duduk semula diHUKM,buat pembedahan semula...ambil urat kaki masukkan kat bahu dan lengan...bayangkan aku tidur dan duduk hanya di kerusi yang bersandarkan besi,kepala hanya beralaskan bantal alhamdulillah tebal juga bantal tu..sakit tengkuk jangan cakaplah...rasanya semua urat tengkuk aku ni dah tegang semacam...tapi alhamdulillah doktor-doktornya baik belaka.Abang ipar aku paling rajin datang menjenguk..dari mula 'abangku' eksiden sampailah sekarang dialah yang paling banyak membantu..terima kasih.semoga Allah membalas dengan 1000 ganjaran yang tak ternilai...